کیفهای اورجینال هرمس فقط 50 تومن

اگه شما هم یه روز توی یکی از بازارای شلوغ شهرتون قدم بزنید حتما با جمله هایی مثه تیتر این مقاله روبرو میشید ... کسایی که با سخاوتمندی تمام میخوان آتیش بزنن به مالشون و کیفای هرمس رو 50 تومن بهتون هدیه کنن . ماجرا وقتی جالب میشه که میری توی سایت فروش کیفهای هرمس و میبینی ارزون ترین کیفش بیست هزار یوروعه که میشه 320 ملیون تومن ناقابل به پول بیچاره ی ما K حالا قسمت فان ماجرا وقتی شروع میشه که من میرم این کیف مثلا هرمس ارزشمند 320 ملیونی رو میخرم و ذوق کنان سوار پرایدم میشم و میرم خونم که از قضا یه خونه ی 40 متری توی یه نقطه ی معمولی و حتی رو به پایین شهره زیبا نیست واقعا ؟!

این روزها که تب و تاب مد و برندهای رنگارنگ و زندگی لاکچری تو گوشت و پوستمون نفوذ کرده و همچین چشم و هم چشمی میکنیم که بیا و ببین بازار این فیک های عزیز هم خوب داغ شده و یه سری از افراد که توی خرج روزانشون موندن اصرار دارن که کیفشون دیور اصله و از نمایندگی خریدن . یه سری افراد دیگه هم هستن که مقداری صادقترن و میگن که کیفشون های کپی فلان برنده این افراد کسایی ان که با خودشون صادق نیستن و میخوان چیزی باشن که نیستن به همین خاطر بدون این که حق و حقوقی واسه ی اون برند و طراح و پشتوانه ی فکری و مالی اون برند در نظر بگیرن کپی کارهای اون برند رو با یک صدم قیمت میخرن و خوشحالم هستن که برند پوشیدن !!!

واسه این که بهتر قبح این کار رو درک کنید یه مثال میزنم . فرض کنید یه روز صبح بیدار شید ببینید یه نفر که با میکاپ خودشو شبیه شما کرده با اسم و مشخصات جعلی شما خودشو جای شمای واقعی جا زده و بدون تخصص صرفا به کمک مشخصات و ظاهر شما به جای شما رفته سرکاری که شما با زحمت به دستش اوردید و واسش آموزش دیدید . بعد از ساعت کاری هم با دوستای شما میره بیرون و بعدش میره خونه پیش خانواده ی شما K چه حسی بهتون دست میده ؟ این دقیقا همون حسیه که یه طراح و یه صاحب برند از کپی شدن طرحاش داره ... یه طراح کلی در مورد طرحی که میخواد بزنه فکر میکنه و آزمون و خطا میکنه تا نتیجه رو میده به تیم تولید و تیم تولید با هزینه ی گزاف و صرف وقت خیلی زیاد اون محصول رو تولید میکنن ، حالا یه شرکت بی نام و نشون میاد بی زحمت اون طرح رو برمیداره و با کیفیت و متریال ضعیف تولید میکنه و با حداقل قیمت میفرسته توی بازار .

این مساله قطعا هیچ تاثیری روی سود اون برند نداره چون قطعا مشتریای این برندها قرار نیست به خاطر قیمت پایینتر فیک بخرن اما روی انسانیت و وجدان اون کپی کننده و من خریدار خیلی تاثیر داره .

شاید بپرسید خوب اینا رو نخریم چی بخریم ؟

خیلی برندای معقولی وجود دارن که ما میتونیم ازشون خرید کنیم . برندای فست فشن مثه زارا ، منگو یا برندای دیگه

برندهای ایرانی خیلی خوب مثه درسا که یکی از برندای بین المللی ایرانه

کیف و کفش های دستساز که اثر هنری هم محسوب میشن

خلاصه این که دفعه ی بعد که خواستید یه محصول فیک (حتی های کپی) رو بخرید به این فکر کنید که خنده دار نیست پالتوی 400 ملیونی بپوشید و سوار ماشین 20 ملیونی بشید ؟ یا اگر خودتون روزی صاحب یه برند بشید دوست دارید کسی فیک کاراتونو وارد بازار کنه ؟

ویدیوی بالا رو هم آقای فیلیپ پلین از کسایی که فیک برندش رو پوشیدن تو اینستاگرامش منتشر کرده .

/ 0 نظر / 22 بازدید